21 październik 2019 | Przez: SPEEDMAN

W miniony weekend na położonym nieopodal ...

30 czerwiec 2019 | Przez: SPEEDMAN

Junior Cup - Zawody Kartingowe dla Dzieci ! - 6 ...

18 kwiecień 2019 | Przez: SPEEDMAN

Dobiegły końca trzydniowe testy dla tegorocznych ...

30 marzec 2019 | Przez: SPEEDMAN

Opadł już ostatni kurz po zaciętej rywalizacji ...

11 grudzień 2018 | Przez: SPEEDMAN

W sobotę 8 grudnia na Torze Kartingowym Kormoran ...

20 listopad 2018 | Przez: SPEEDMAN

W niedzielę, 18 listopada, podczas targów Warsaw ...

17 listopad 2018 | Przez: SPEEDMAN

Karol Basz i Vito Postiglione mają za sobą trudne ...

Jakiś czas temu nasza redakcja miała okazję przetestować nowy model gokarta francuskiego producenta. Mowa oczywiście o Sodi RX8. Pisaliśmy niedawno o nim w relacjach z międzynarodowych targów kartingowych 2015 a w niespełna miesiąc po jego premierze testujemy na najdłuższym halowym torze kartingowym Racing Center Warsaw (RCW).

Model jaki zawitał na halę został wyposażony w silnik Hondy o mocy 6,5KM. Oś tylna napędzana za pomocą paska wielorowkowego. Niestety nie wiemy jaka została użyta przekładnia, jednak była wystarczająca aby sprawić nam frajdę z jazdy.

Gokart, tak jak w poprzednim modelu RX7, został wyposażony w regulację pedałów gazu i hamulca. W testowanym modelu zabrakło regulacji fotela. Pomimo tej niedogodności w wózku siedziało się bardzo wygodnie i komfortowo.  Oczywiście w RX8 nie mogło zabraknąć najważniejszego elementu bezpieczeństwa - systemu HEAD - zamontowanego w przednim zderzaku.

Na pierwszy rzut oka nowy RX8 różni się wyglądem od starej RX7. Inna pokrywa silnika, nieco inny wygląd tzw. noska. Dodatkowe światło przednie oraz światło stop. Dodatkowo lekki tłumik w nowej zabudowie, podobny do tego z modelu RT8, nadaje nowemu modelu jeszcze bardziej sportowy charakter. W testowanym modelu nie zabrakło również tzw. szuflady na dodatkowe odważniki. Doważania gokarta to niezbędny element prestiżowych zawodów organizowanych przez tory kartingowe, który niweluje różnice wagowe ścigających się kierowców.

Sama jazda jest bardzo komfortowa. Odpowiednio dostosowana odległość pedałów oraz kąt siedzenia względem kierownicy sprawia, że jazda jest bardzo przyjemna i wygodna.  Po dogrzaniu opon, gokart bardzo dobrze trzymał się zakrętów. Z powody mniejszej mocy silnika, w porównaniu z gokartami poruszającymi się po torze RCW, trudno było porównać osiągi. Jednak zastosowana przekładnia napędu pozwalała na bardzo szybkie rozpędzenie gokarta.

Na długich prostych oraz łukach dość szybko następowało odcięcie gazu przy maksymalnej prędkości. Trzeba również przyznać, że zastosowanie światła "stop" w tylnej części obudowy, w pewnym stopniu zwiększa bezpieczeństwo na torze. Już lekkie dotknięcie hamulca powodowało zaświecenie czerwonego światła. Taka informacja ostrzegała  kierowców jadących za nami o manewrze hamowania.

W testowanym modelu nie zabrakło oczywiście systemu tzw. antygazu. Uniemożliwia on  jednoczesnego rozpędzanie i hamowanie. Taki system z pewnością wydłuża żywotność sprzęgła oraz silnika.

Podsumowując testowany model. Wygląd oraz komfort jazdy Sodi RX8 zaspokoi na pewno nie jednego kierowcę. W zależności od zastosowanego rozmiaru siedzenia, spokojnie zmieści się tam dobrze zbudowana osoba. Niestety silnik zbyt małej mocy na tak duży tor, jakim jest RCW, nie pozwolił w pełni sprawdzić możliwości gokarta. Jednak 6,5KM silnik z pewnością sprawdzi się na nieco mniejszym i węższym torze. Wadą w RX8 jest z pewnością jedynie cena, ale w końcu za jakość i komfort się płaci.

Miejmy nadzieję że właśnie takie gokarty zawitają kiedyś na warszawski tor RCW.

Dziękujemy właścicielowi toru RCW oraz dystrybutorowi SodiKart za udostępnienie gokarta do naszych testów.

redakcja - PolskiKarting.com.pl

Polecane filmy

Serwis informacyjny przeznaczony zarówno dla kierowców wyczynowych oraz tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w sporcie kartingowym.

Nasza Kartingowa Mapa Polski prezentuje obiekty sportowe, na których wraz z ze znajomymi możecie rozwijać swoją wyścigową pasję.

Jeśli wiesz o czymś czego nie ma w Naszym serwisie, prosimy o kontakt: redakcja@pkarting.pl