21 październik 2019 | Przez: SPEEDMAN

W miniony weekend na położonym nieopodal ...

30 czerwiec 2019 | Przez: SPEEDMAN

Junior Cup - Zawody Kartingowe dla Dzieci ! - 6 ...

18 kwiecień 2019 | Przez: SPEEDMAN

Dobiegły końca trzydniowe testy dla tegorocznych ...

30 marzec 2019 | Przez: SPEEDMAN

Opadł już ostatni kurz po zaciętej rywalizacji ...

11 grudzień 2018 | Przez: SPEEDMAN

W sobotę 8 grudnia na Torze Kartingowym Kormoran ...

20 listopad 2018 | Przez: SPEEDMAN

W niedzielę, 18 listopada, podczas targów Warsaw ...

17 listopad 2018 | Przez: SPEEDMAN

Karol Basz i Vito Postiglione mają za sobą trudne ...

Dobiegły końca trzydniowe testy dla tegorocznych zawodniczek W Series na Lausitzringu. To już ostatni przystanek przed zbliżającym się historycznym momentem w motorsporcie. Za dwa tygodnie rozpocznie się pierwsza seria wyścigowa dedykowana wyłącznie dla kobiet. Inauguracyjny wyścig na niemieckim torze Hockenheim już 4 maja.

Dni testowe przed sezonem, to niezwykle istotny element przygotowania kierowców wyścigowych. Podczas testów zawodnicy mają szansę na poznanie nowego samochodu, sprawdzenie jego poszczególnych ustawień oraz jak pokazało Lausitzring – testy, to również adaptacja do zmiennych warunków na torze, uzależnionych od: pogody, liczby samochodów czy pory dnia. Każda z 18 zawodniczek W Series miała do dyspozycji identyczny bolid Formuły 3 – Tatuus T-318. Dziewczyny wzięła udział w kilku sesjach treningowych, w których skład wchodziły symulacje kwalifikacji na nowych oponach jak i symulacja wyścigu. Pretendentki do tytułu mistrzowskiego indywidualnie współpracowały z wyznaczonymi dla siebie inżynierami, z którymi również będą pracować podczas pierwszego weekendu wyścigowego w Hockenheim.

Poza czasem spędzonym w bolidzie na torze i analizą danych organizatorzy serii dali zawodniczką możliwość zapoznania się z torem Hockenheimring, odbywając godzinną sesję na profesjonalnym symulatorze. Zawodniczki w niedzielę – po każdym wyścigu, będą miały sesje treningowe ze swoim inżynierem na symulatorach, przygotowując się do kolejnego weekendu wyścigowego.

Gosia Rdest tak podsumowuje trzy dni spędzone na niemieckim torze:
"Jestem bardzo zadowolona z oficjalnych przedsezonowych testów. Na pewno zdobyłam dużą wiedzę, jeżeli chodzi o zrozumienie prowadzenia formuły. Mieliśmy również symulację kwalifikacji, jak i symulację wyścigu, która polegała na przejechaniu długiego dystansu w równym szybkim tempie dbając o degradację opon. Jestem zadowolona z wyścigowego tempa. Jechałam bardzo równo. Czuję się przygotowana do pierwszego weekendu wyścigowego. Cieszę się, że odbędzie się on na jednym z bardziej lubianych przeze mnie torów. Z Hockenheim, w sezonie 2017 przywiozłam dwa puchary wywalczone w pucharze Audi Sport TT Cup. Jestem bardzo podeksytowana i nie ukrywam, że już nie mogę się doczekać jak pierwszy raz w tym sezonie zgasną czerwone światła!"

Catherine Bond Muir, prezes W Series, po dniach testowych powiedziała:
"Następny raz, gdy się ponownie spotkamy z kierowcami i pracownikami W Series będzie podczas historycznego wydarzenia sportowego w Hockenheim. Będzie to nie tylko historyczne wydarzenie sportowe ale śmiało też powiem – wydarzenie znaczące z perspektywy społecznej. Przez zbyt długi okres 43 lat żadna kobieta nie wstąpiła do Grand Prix Formuły 1. Nie przewiduję, że jeden z naszych kierowców w nim pojedzie, nie byłabym zbyt pochopna z takim oświadczeniem ale niewątpliwie W Series stworzyło coś niezwykle innowacyjnego. Chcemy zmienić świat motorsportu na lepsze, a wyścig w Hockenheim 4 maja będzie kamieniem milowym w tej sportowej i społecznej podróży."

Dave Ryan, dyrektor W Series, powiedział:
"Cieszymy się, że ukończyliśmy nasz szkoleniowy program w Lausitzring. Na uznanie zasługują wszyscy zaangażowani pracownicy – mechanicy, inżynierowie, całe zaplecze – a także sami kierowcy. Pracowali bardzo ciężko, aby nauczyć się jak najwięcej potrafią w ciągu trzech intensywnych dni. Wszyscy zachowali się imponująco. Naturalnie, niektórzy mieli więcej do nauczenia się w jeździe single seaterem niż inni – prowadzenie samochodu o tak dużej sile docisku zawsze stanowi nowe i trudne wyzwanie, dla tych którzy nie robili tego wcześniej – ale jak mówię, wszyscy się spisali.

To naprawdę fantastyczne, że ten projekt staje się rzeczywistością po tak krótkim, ale intensywnym okresie."

Inauguracyjny sezon to sześć rund towarzyszące wyścigom DTM, kalendarz na rok 2019 przedstawia się następująco:

3 - 5 maja | Hockenheim
17 - 19 maja| Zolder
7 - 9 czerwca | Misano
5 - 7 lipca | Norisring
19 - 21 lipca | Assen
10 - 11 sierpnia | Brands Hatch

Gosię wspierają: Ravenol, DeWalt, Epos, Emka S. A., Bahco, A/B/C, Olimp Sport Nutrition

Informacja prasowa

 

Polecane filmy

Serwis informacyjny przeznaczony zarówno dla kierowców wyczynowych oraz tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w sporcie kartingowym.

Nasza Kartingowa Mapa Polski prezentuje obiekty sportowe, na których wraz z ze znajomymi możecie rozwijać swoją wyścigową pasję.

Jeśli wiesz o czymś czego nie ma w Naszym serwisie, prosimy o kontakt: redakcja@pkarting.pl