21 wrzesień 2017 | Przez: SPEEDMAN

Łódzki halowy tor kartingowy Racing Center Łódź ...

18 wrzesień 2017 | Przez: PrezeS

Od dawna lubelski tor Cartmax nie cieszył się ...

11 wrzesień 2017 | Przez: PrezeS

W dniu 30 sierpnia, dzięki uprzejmości firmy ...

04 wrzesień 2017 | Przez: PrezeS

Od naszej ostatniej wizyty w stolicy małopolski ...

03 sierpień 2017 | Przez: SPEEDMAN

Miniony weekend był rozstrzygającym dla ...

29 lipiec 2017 | Przez: SPEEDMAN

Dzięki współpracy z Klubem Sportowym PROF już ...

26 lipiec 2017 | Przez: SPEEDMAN

Już po raz drugi w tegorocznym sezonie seria Rok ...

24. te Między narodowe Targi Kartingowe dobiegły końca. Tak długo oczekiwane wydarzenie przyniosło wiele wrażeń. Jest to już nasze czwarte spotkanie z międzynarodowym światem sportu kartingowego.

Sprzęt kartingowy.

Targi_Kartingowe_2016_IKA_2000_002Podczas zwiedzania kolejnych stoisk, oprócz nowych ram wyścigowych, naszą uwagę przykuły raczej te modele, które spotkamy na hali. Trzeba przyznać iż na rynku pojawiło się kilku nowych producentów tzw. rentami. Również ci, którzy ich nie mieli w swojej ofercie albo nie rozwijali swoich starych modeli, bardzo miło nas zaskoczyli. W szczególności mamy na myśli włoska firmę Birel, która na targach zaprezentowała aż 3 nowe model. Przykuwały one wzrok zwiedzających bardziej niż nowe ramy wyścigowe. Mowa tu o nowych modelach, następcach znanej NX-30, oznaczonych jako NX-35GS, GT oraz model elektryczny. Birel zaprezentował również ciekawy i innowacyjny system obudowy, który w łatwy sposób jest unoszony tj. pokrywa silnika, przez co pozwala na prawie pełny dostęp do silnika i pozostałych podzespołów zamocowanych na tylnej osi.

Dobrym posunięciem Birel było zajęcie stoiska, na którym od lat swoje wózki wystawiał niemiecki producent Rimo. Brak ich oferty na pewno rozczarował nie jednego zwiedzającego targi.

Targi_Kartingowe_2016_IKA_2000_001Nie sposób nie wspomnieć o największym francuskim producencie gokartów halowych – Sodi. W tym roku, pomimo iż nie zaprezentowali żadnego nowego modelu, ich stoisko było bardzo chętnie odwiedzane przez gości. Nawet nam ciężko było porozmawiać z polskim przedstawicielem tej firmy. Nowością zaprezentowaną przez Sodi był nowy system regulacji gokarta halowego EMS (Equality Management System). Zaprojektowany system ma w przyszłości pozwolić na szybkie wyrównanie osiągów gokartów np. podczas zawody. Zaś łatwa obsługa EMS’a ma również ułatwić pracę obsłudze sprzętu kartingowego. Nowy system ma być montowany w gokartach wyposażonych w silniki Hondy 270cc i 390cc. Ciężko nam na chwile obecną powiedzieć więcej na temat tego wynalazku, ale mamy nadzieje że zrewolucjonizuje rynek rentali.

Targi_Kartingowe_2016_IKA_2000_003Oczywiście na targach nie zabrakło firmy TBKART, Swiss Hutles, Dino Kart. Pojawiła się również firma Parolin, BizKart. Nie zabrakło również dobrze znanych nam gokartów elektrycznych firmy SPEDOMAX . W tym roku nigdzie nie spotkaliśmy gokartów Caroli Karta, za to pojawił się całkiem nowa, nie znana nam firma EGARAKARTS z całkiem bogatą  ofertą.

Trzeba przyznać że po zeszłorocznej premierze SODI 2 DRIVE, w tym roku większość wystawcy zadbała aby i w ich ofercie znalazł się taki gokart halowy.

W tym roku na targach mocno gościły gokarty nie tylko spalinowe ale i elektryczne. Już prawie każdy producent rentali ma go w swoje ofercie. Jednak trudno ocenić, który z nich jest lepszy, jak się prowadzi i ile daje przyjemności z jazdy. Mamy nadzieję że już wkrótce uda nam się coś więcej napisać.

Systemy obsługi toru.

Już w zeszłym roku oprócz sprzętu kartingowego pojawiło się sporo firm oferujących system pomiaru czasu oraz różnego rodzaju systemu obsługi toru kartingowego. Największy i najbardziej znany na świecie (niestety nie w Polsce) – SMS – Timing miał prawdopodobnie największe stoisko. Tuż po nim Kart Track, Karting Manager, Pixel i inni.

Targi_Kartingowe_2016_IKA_2000_004Najbardziej znany system pomiaru czasu MY LAPS mocno reklamował swój nowy dekoder o nazwie X2 oraz nowe komponenty współpracujące z nim. Na jednym ze stoisk reklamujących bandy ochronne spostrzegliśmy również pomiar czasu firmy TAG HEUER.

Nowości jakie dają wyżej wymienione systemy obsługi toru były zróżnicowane, jednak ich udogodnień dla toru oraz nas klientów była w większości podobna.

Bandy Ochronne

Różni producenci na świece pracują nad nowymi i podobno bezpieczniejszymi systemami band ochronnych. Oprócz dobrze znanego nam Flexi Track naszą uwagę przykuł włoski system GoTrack. Gdyby nie cena, z pewnością była by to bardzo dobra alternatywa dla opon, które są u nas chyba najczęściej wykorzystywane do budowy torów kartingowych.

Targi_Kartingowe_2016_IKA_2000_005Inni wystawcy prezentowali mniej ciekawe lub za skomplikowane systemy, które raczej nie miały by racji bytu na naszych krajowych torach. Tzw. stała zabudowa band, jak w przypadku 360 KARTING, PROTEX KARTING, nie pozwalała by na częstą zmianę konfiguracji toru, który po roku by się znudził kierowcom.

Laptimery

Spora część wystawców prezentowała specjalny osprzęt do gokartów wyczynowych, tzw. laptimery. Są to elektroniczne urządzenia służące do telemetrii, zbierania informacji o parametrach gokarta, które mają za zadanie pomagać kierowcom. Najbardziej znane marki to: MyChrom, UniPro. Jednak wśród z nich jest również nasz krajowy producent - Lapo, który chyba jako jedyny zaprezentował Laptimer dla gokartów halowych.

Targi_Kartingowe_2016_IKA_2000_006Widać było że jego produkt cieszył się sporym zainteresowaniem. Produkty Lapo były powiązane z takimi systemami obsługi torów jak SMS-Timming czy Karting Manager a już wkrótce pojawi się również w ofercie kolejnego producenta oprogramowania dla torów.

Odzież, części i akcesoria kartingowe.

Jak co roku jedne z największych sklepów z odzieżą i akcesoriami kartingowymi SANDTLER, udostępnił spore stoisko, gdzie można było przymierzyć i zakupić prawie każdy wybrany produkt. Oczywiście na targach można było przymierzyć i kupić kaski Arai, OMP, Koden, czy ochraniacze na żebra Bengio czy Tilletti.  Nie zabrakło też stoisk z częściami do gokartów, zarówno halowych jak i wyczynowych.

Targi_Kartingowe_2016_IKA_2000_007Odwiedziliśmy również niemieckiego promotora serii Rotax Max Challenge, a także Rok Cup. Choć większość wystawców związana była z lokalnymi dystrybutorami sprzętu, a na targach rozdano wyróżnienia dla lokalnych kierowców, to nam zabrakło tak ważnych osobistości tj. nasz mistrz Karol Basz. Pomimo tych małych rozczarowań, ten kolejny wyjazd uznajemy za udany i z pewnością nie raz wrócimy na te największe targi w Europie.

Foto relacje z targów na naszym Facebook'owym profilu

Dziękujemy wszystkim partnerom, którzy wsparli nasz wyjazd w szczególności właścicielom toru RESKART z Rzeszowa oraz producentowi marki KARTING MY LIFE STYLE.

Polecane filmy

Serwis informacyjny przeznaczony zarówno dla kierowców wyczynowych oraz tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w sporcie kartingowym.

Nasza Kartingowa Mapa Polski prezentuje obiekty sportowe, na których wraz z ze znajomymi możecie rozwijać swoją wyścigową pasję.

Jeśli wiesz o czymś czego nie ma w Naszym serwisie, prosimy o kontakt: redakcja@pkarting.pl