12 listopad 2018 | Przez: SPEEDMAN

Po eliminacjach krajowych i cyklu szkoleń dla ...

28 październik 2018 | Przez: SPEEDMAN

Po raz kolejny polscy zawodnicy startujący w ...

19 październik 2018 | Przez: SPEEDMAN

I Puchar E1Gokart Poznań przeszedł do historii! W ...

17 październik 2018 | Przez: SPEEDMAN

4 kierowców reprezentujących IAME Series Poland ...

11 październik 2018 | Przez: SPEEDMAN

Zawodnicy reprezentujący polską edycję IAME ...

25 wrzesień 2018 | Przez: SPEEDMAN

Karol Basz powrócił w ten weekend do kartingu, ...

14 wrzesień 2018 | Przez: SPEEDMAN

To był niezwykle intensywny weekend w Adrii. ...

Znamy już wyniki ostatnich rund pucharu serii Rotax MAX Challange Poland oraz International Rotax Poland Trophy 2015, które odbyły się na bydgoskim torze kartingowym. Jednak czy ktoś się zastanawiał co składa się na wygraną? Czy tylko talent i doświadczenie zawodnika przyczyniają się do zwycięstwa? Czy aby wygrać niezbędny jest najlepszy sprzęt?

Na te pytania wielokrotnie usłyszeliśmy odpowiedzi w padoku, gdzie mieliśmy możliwość porozmawiania z zawodnikami. Oglądając tzw. jazdy regulacji gaźników, chodząc po parku maszyn, obserwowaliśmy pracę mechaników, którzy w pocie czoła wraz z kierowcami przygotowywali gokarty do walki. Jak się okazuje, również od ich pracy i doświadczenia zależy sukces zawodnika. Odpowiednie dobranie ustawień ramy czy też ciśnienia w oponach w zależności od warunków atmosferycznych jest niewątpliwie bardzo ważne. Przewidywanie scenariusza wyścigu pod względem kierowców biorących udział w wyścigu, nawierzchni toru, ilości zakrętów, w kartingu wyczynowym jest na wagę złota. Podczas każdych wyścigów trwa walka, a wygrana jest sukcesem nie tylko samego kierowcy ale także całego zespołu i obsługi.

O ile, podczas treningów oficjalnych, ważny jest najlepszy czas okrążenia osiągnięty przez kierowcę, o tyle wyścig przedfinałowy i finał to już walka na całego. Często zdarza się tak, że po przedfinale mechanicy muszą odbudować część gokarta, która ucierpiała podczas kontaktu z gokartem innego zawodnika.  Muszą również z pamięci odtworzyć optymalne ustawienia i przygotować całość na finał.

Niewątpliwie każdemu kierowcy potrzeba jeszcze odrobinę szczęścia, ale tego elementu rywalizacji nie da się przewidzieć czy też zaplanować.


Poniżej prezentujemy ramy, dzięki którym zawodnicy wywalczyli swoje podia.

Podium_Rotax_Micro_runda_3_4_2015 Podium_Rotax_Mini_runda_3_4_2015 Podium_Rotax_Junior_runda_3_4_2015Podium_Rotax_Senior_runda_3_4_2015Podium_Rotax_DD2_runda_3_4_2015Podium_Rotax_DD2_Masters_runda_3_4_2015redakcja PolskiKarting.com.pl

Polecane filmy

Serwis informacyjny przeznaczony zarówno dla kierowców wyczynowych oraz tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w sporcie kartingowym.

Nasza Kartingowa Mapa Polski prezentuje obiekty sportowe, na których wraz z ze znajomymi możecie rozwijać swoją wyścigową pasję.

Jeśli wiesz o czymś czego nie ma w Naszym serwisie, prosimy o kontakt: redakcja@pkarting.pl