W minioną sobotę wybraliśmy się z wizytę na tor gokartowy AUTODROM w Sosnowcu, miejsce o którym w ostatnim czasie było bardzo głośno w mediach.

Naszym głównym celem były testy pierwszych w Polsce gokartów dwusilnikowych firmy BIZ KART, z których od niedawna można korzystać właśnie na torze AUTODROM.

BIZ KART TWIN

Gokarty te są produkowane w Anglii i właśnie stamtąd właściciele obiektu zakupił 6 sztuk takich maszyn. Wózki wyposażone są w dwa silniki Hondy o mocy 6,5 km i pojemności 200 cm3. Napędzają one tylną oś, przy czym jeździć może na jednym lub na obu silnikach. Konstrukcja gokarta jest szersza o ok. 16 cm i 10 cm krótszy od starszych gokartów jeżdżących na tym torze. Bryła nowych wózków jest zbliżona do kwadratu, dzięki czemu ma one większą przyczepność i zwrotność.

Nowy zakup poczyniony przez właścicieli toru ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowców korzystających z obiektu. "W przypadku gdy klientem będzie osobą, która jest młoda, nie ma dużej wagi oraz doświadczenia w prowadzeniu tego typu pojazdu w gokarcie zostanie odpalony tylko jeden silnik, zaś w przypadku gdy klientem będzie osoba dorosłą bądź doświadczoną, zostaną odpalone dwa silniki, zwiększając moc i możliwości wózka" - mówił właściciel toru AUTODROM.

Jeżeli chodzi o nasze odczucia z jazdy takim gokartem, w porównaniu z przejazdem na gokarcie jednosilnikowym o mocy 13 km, to trzeba przyznać że daje większą frajdę - oczywiście przy pełnych możliwościach napędowych.

Pierwszą przejażdżka BIZ KART'em na jednym odpalonym silniku nie daje dużej satysfakcji doświadczonemu kierowcy. Jednak jest jak najbardziej odpowiednia dla osoby,  która dużo nie jeździ a przyszła na tor żeby miło spędzić czas.

Drugi przejazd zaliczony z dwoma silnikami to coś całkiem innego. Trzeba przyznać że różnica w prowadzeniu gokarta w porównaniu do poprzedniego przejazdu była diametralna. Gokart dużo lepiej się zbierał z dołu. Zyskał zwrotność przy wyjściu z zakrętów dzięki większej mocy dostarczanej przez dwa silniki, lecz tej samej prędkość maksymalnej.

Podsumowując naszą przejażdżkę BIZ KARTem. Prowadzenie takiego gokarta różni się nieco od jazdy gokartami ze starej floty. Dwu silnikowy gokart jest szerszy a przy tym wydaje się krótszy.  Dzięki temu ma większą przyczepność. Czasem nawet ciężko go zarzucić i ustawić do zakrętu. Gokart ten ma również większy kąt skrętu co pomaga pokonywać zakręty w węższych miejscach toru.

Dwusilnikowy BIZ KART jest gokartem, który warto przetestować osobiście. Duży plus za ciekawe rozwiązanie przy dostosowaniu mocy gokarta do osoby korzystającej z wózka.

Odwiedzając obiekt AUTODROMU przyjrzeliśmy się również bezpieczeństwu na torze. Trzeba przyznać że wg nas tor jest tak samo bezpieczny jak większość innych tego typu obiektów. Oczywiście pojawiły się również dodatkowe zabezpieczenia trasy toru, które w przyszłości mają zapobiec ewentualnym zdarzeniom.

BEZPIECZEŃSTWO - AUTODROM

Między innymi w miejscach gdzie istniało ryzyko wypadnięcia z toru został ustawione dodatkowe rządy opon, dwa razy wyższy od standardowych band. Również na "mostku" została zamontowana, na całej długości, siatka zabezpieczająca przed przypadkowym wypadnięciem.

Podsumowując naszą wizytę. Tor bardzo fajny, dwupoziomowy choć miejscami wąski. Obsługa toru bardzo miła i odpowiednio przeszkolona. Właściciele obiektu podnieśli poziom bezpieczeństwa co wskazuje że bezpieczeństwo klientów jest dla nich bardzo istotne. Nie można oczywiście zapomnieć o dwusilnikowych nowych gokartach, którymi tylko na torze AUTODROM można się przejechać.

 

SPEEDMAN4fun
 

Serwis informacyjny przeznaczony zarówno dla kierowców wyczynowych oraz tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w sporcie kartingowym.

Nasza Kartingowa Mapa Polski prezentuje obiekty sportowe, na których wraz z ze znajomymi możecie rozwijać swoją wyścigową pasję.

Jeśli wiesz o czymś czego nie ma w Naszym serwisie, prosimy o kontakt: redakcja@pkarting.pl